بوی خاک بارون خورده...

بوی خاک بارون خورده...

اشتراک لحظه های ناب
بوی خاک بارون خورده...

بوی خاک بارون خورده...

اشتراک لحظه های ناب

تو چه باشی چه نباشی...

وااای که عکس خالی از مهر و وفایت سرد است

                      و ز شانس بد عشق

                                                       دل آن مرد پر از آه و اسف پر درد است.

در همین نزدیکی...   فتنه ها می رویند

             و همین زودی ها ...   نام پر ننگ تو را،

                                                                  از زمین  می جویند.

تو تماشا کردی: 

                      که چگونه یک مرد ،‌

                                                روی قبر پر ز اندوه و غم زندگی اش می گرید...

کاش آنجا باشی،

                       وقتی از عمق زمان نفرت و فواره خون می بارد،

کاش باشی و بگویی که چرا

                      مهره های بازی عشق و فریبت را زود

                              جابجا چیدی و نفرین زمین و آسمان را با خیانت تو خریدیش به جان!

دل سنگین خدا پر درد است!

           ولی از حرم دعای یک فرشته،

                                    جان آواز و طنین پرنوای این حقیقت گرم است:

زندگی جاری و ساریست هنوز...

                  چه تو باشی چه نباشی،

                                        نبض امید همیشه می زند.

به سکوت سبز عارف سوگند

                  که گران بود آنچه دادی از دست...

تو به اندک رنگی 

                     و به مفت آواز سرخ چنگی

                                         دادی از کف گوهری را که امانت بار دامانت بود.

فتنه ها می رویند،

            مهره هایت همگی می شورند،

                          و تو را نیست پناهی جز خیانت، جز مرگ...

به شکوه تلخ و غمناک حقیقت سوگند:

                           چه تو باشی، چه نباشی پرده ها می افتند،

                                       مهره هایت همگی می شورند،

                                                 و پر از تنهائی نام پرننگ تو را از زمان می جویند...

نظرات 8 + ارسال نظر
ص.ر چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:43 ب.ظ

با شعر و سیگار

به جنگ نابرابری‌ها می‌روم

من دون کیشوتی مضحکم

که به جای سرنیزه و

کلاه‌خود

مدادی در دست و

قابلمه‌ای بر سر دارد

عکسی به یادگار از من بگیرید

من انسان قرن بیست و یکم هستم.

چه باشی چه نباشی...
فوق العاده بود...من که موهای تنم خیس شد...
سطح و عمق یک شعر وابستگی شدید به سراینده و یا بهتر بگم آفریننده اثر داره… به این مفهوم که شخصیت،نگرش،معیار و منطق ترکیب و تکامل یافته زندگی شخصی شاعر،شناخت و دریافت شاعر از آنچه که در پیرامونش اتفاق افتاده و می افته،بالا یا پائین بودن سطح آگاهی و انرژی شاعر و…همه در آفرینش و پیکره بندی یک شعر می تونه نقش کلیدی ایفا کنه و زبان دریک شعر که دقیقا به تاریخچه شاعر بر می گرده و مثل یک نام خانوادگی و یا اسم و یا رنگ و یا تن صدا می تونه معرف او در بین بقیه آثار باشه و این فوقالعاده مهمه …
پس بهتره کمی دقت کنیم که چی برای خودمون و اطرافیانمون رقم می زنیم و خواهیم زد...

من دقت و محافظه کاری هایم را خیلی وقت است که پشت در دنیای حقیقت و تلخی های پایان ناپذیرش جا گذاشته ام...

مرجان جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ

رها می کنم

ترا

همچنان که نوشته هایم را
...
وقتی در قافیه ها یشان گیر می کنم

رها می کنم

خودم را .......


در بی قافیه ترین تند بادی که می وزد

می خواهم یک بار هم شده

شعر سپید بی درد را امتحان کنم

قافیه درد داره؟!
شاید... نمی دونم...
من شعرهام رو خیلی کم ویرایش می کنم و بیشتر سعی می کنم موقع سرودنشون به وزن دقت کنم.

مرجان جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:03 ب.ظ

دستم به پشتم نمی رسد
وگرنه دسته ی این خنجر اگر
کارِ دست تو باشد...
باور نمی کنم
که پشت سرت را نگاه نکرده باشی..

خنجر نفرت رو اگه درنیاری و نندازی دور ممکنه زخمت عفونت کنه و از پا بندازتت.

مرجان جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:08 ب.ظ

دیر نمی شود
هر وقت دلت خواست برگرد،
فقط
مجبوری با خاطراتمان سَر کنی،
من
... زنده نیستم...

تو چه باشی چه نباشی...
...

ممل جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 07:48 ب.ظ

آورین ُ چقد قشنگ نوشتی حقیقت ُ ولی بیخیال ُ غصه نخور و متنفر نباش ُ بنداز دور!بیااا یه برگ بدم بکشی آروم میشی (این حالت که میخندن و دندوناشون رو نشون میدن).

نکن ممل دست برداااار...
منو به راه های ... نکشووون...

paras2 شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ق.ظ

wow!!!!!!!
age bedoonin che halli shodam vaghT sheretoono khoondam
kheili taCrgozar & porma'ni boo0o0o0d
merC Alli bo0o0o0o0d Mr.truthbo0o0n

نظر لطفتونه.
دلگرمیای شماس که منو تو دنیای شعر و داستان هل می ده، هرچند حرفی واسه گفتن بین بزرگان ندارم ولی حداقل حرف دلم رو می تونم بزنم.

مژده شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ

vaghean zibe bod va kheili tasir gozar va mesle hamishe ali va bi naghs.mano yade khodan endakht!akhe man yeknafaro to sharayete sakhtesh vel kardam vaghti in shero khondam vaghean vade khodam oftadam va ba khodam goftam kash on shakhs mano bebakhshe vali vaghean nemidunam in karo karde ya na.behalhal gozashteha gozashte.sheret binahayat ziba va delangiz bod va vaghean rohe adamo be dard miyare

ممنون از تشویقاتون
واقعا باعث دلگرمیه
من مطمئنم اگه اونکس آدم خوش قلبی باشه خیلی زودتر از اونی که فکرشو بکنی همه چیزو فراموش کرده.
زندگی می گذره و خوبی ها و بدی ها تو دل تاریخ و خاطرات جا خوش می کنن.

مژده یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ب.ظ

omidvaram hamin ke migi bashe va on adam mano bebakhshe chon binahayat khosh ghalbe.miduni adama to sharayete khas yek tasmim haee migiran va fekr mikonan behtarin tasmim vasashone ama bad mifahman eshtebah kardan bad mikhan jobran konan vali onmoghe dige dir shode va on shakhs dg hazer nis dubare risk kone va fekr konam hagham dashtebashe chon yek bar bivafaee az janebe on adam dashte.behar hal man on adamo enghadr dust daram ke hamin ke bedunam khobe va khoshhal va ba nabode man kenaresh ehsase behtari dare begzaram.vali moteasefane nemidunam

ان شاء الله که خیره!
قسمت هرچی باشه همون می شه!
ما که کاره ای نیستیم!
هرچی خدا بخواد!
ما فقط وسیله ایم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد